تاریخ : شنبه 10 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

 

 

بستنی مورد علاقه ی شما کدامیک از اینهاست ؟

بستنی شکلاتی ؛ وانیلی ؛ گردویی ؛ پسته ای ؛ موزی ؛ توت فرنگی ؛ یا

بستنی با طعم قهوه؟

بستنی شکلاتی

 

 

اگر بستنی مورد علاقه شما بستنی شکلاتی است، میتوان گفت كه سرزنده و خلاق هستید. شما

به ندرت سعی میكنید هیجان و اشتیاق تان را پنهان كنید. شخصیت شما برای دیگران جالب است و

در مهمانیها وجود شما فضا را شاد میكند. كارهای یكنواخت شما را كسل میكند و از اینكه همیشه در

 مركز توجه دیگران باشید لذت میبرید.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ : چهار شنبه 9 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

خاتم هنر آراستن سطح اشیاء با مثلثهای کوچکی است که طرحهای گوناگون آن همواره به صورت اشکال منظم هندسی بوده است.
این شکلهای هندسی را با قرار دادن مثلثهایی کوچک در کنار هم نقشبندی می کنند. می توان گفت، کار خاتم نقشهای هندسی تشکیل شده از مثلثهای سه پهلو (متساوی الاضلاع) است که از عاج، استخوان، چوب و مفتول برنج ساخته شده و معمولاً به ضخامت 2 میلی متر در سطح خارجی یا سطح داخلی و خارجی اشیاء چوبی چسبانده می شود.
آثاری که از قدیم مانده نظیر درهای کاخها، رحلهای قرآن و صندوقهای مقابر خاتمکاری نشان می دهد که این هنر در زمان قدیم و به ویژه عهد صفویه رواج کامل داشته یکی ازمراکز اصلی آن هم اصفهان بوده است. اما همین معلوم می کند تا چند سالی این هنر در اصفهان رو به زوال گذاشته و تنها شیراز مرکز این صنعت شده است.
در ابتدا کار خاتم با استفاده از مثلثهای بسیار بزرگ که پهلوی هم قرار می دادند تهیه می شد ولی به تدریج با پیشرفت ذوق و تبحر هنرمندان ابعاد مثلثها ریزتر و کوچکتر شد. بهر حال هنر خاتم سازی از زمان پیدایش تا کنون تحولاتی را داشته است. صنعتگران خاتم ساز برای تهیه خاتم از مواد اولیه متنوعی استفاده می کنند که در کمتر صنعت دستی دیگری این چنین تنوعی به چشم می آید. این مواد عبارتند از: چوب فوفل، چوب گردو، چوب نارنج، چوب عناب، استخوان شتر، مفتول برنجی، لایه برنجی، سریشم گرم، سریشم سرد، فرمالین، فیبر و روغن جلا و تخته سه لایی. غیر از آن برای تکمیل ساخت از چفت و لولا و غیره نیز استفاده می کنند. از خاتم در تهیه محصولات مختلفی استفاده می شود که از آن جمله است: قاب عکس، جعبه سیگار، عصا، پیپ، جعبه لوازم آرایش، جا کلیدی، جاقلمی و جلد آلبوم.
در اصفهان علاوه بر اشیاء خاتم که به شیوه شیرازی می سازند قسمتی از مصنوعات خاتم را با نقره و مینا سازی توأم کرده اند که در شیراز وجود ندارد. مثلاً جعبه های خاتمی که رویه آن را نقاشی مینیاتور می کنند و روی آنرا روغن می زنند.
تاریخچهٔ خاتم‌کاری:

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : چهار شنبه 9 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

برنامه غذایی ما در ماه مبارک رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد. همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد .

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف کنیم که به کندی و دیر هضم می شوند مثل غذاهای حاوی فیبر زیاد . غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.

غذاهای دیر هضم عبارتند از : حبوبات و غلات مثل جو ، گندم ، جو دوسر ، لوبیا ، عدس  ، آرد سبوس دار  ،‌ برنج با پوست و غیره ( که کربوهیدرات های پیچیده نامیده می شوند ) .

غذاهای زود هضم عبارتند از : غذاهایی که حاوی قند ، آرد سفید و غیره هستند ( که به این گروه کربوهیدرات های تصفیه شده گفته می شود ).

غذاهای حاوی فیبر غذایی عبارتند از : غذاهای حاوی سبوس  ، گندم سبوس دار ، غلات و حبوبات ، انواع سبزی ها مانند لوبیای سبز ، نخود ، ‌ ذرت  ،‌ اسفناج ، برگ چغندر  ، میوه های با پوست ، میوه خشک شده مثل برگه زردآلو  ، انجیر  ،‌ آلو  خشک ، بادام  و غیره .

غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات ،‌گوشت و مرغ و ماهی  ، نان و غلات و گروه شیر و لبنیات باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد .

غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند .

 

 

از چه غذاهایی پرهیز کنیم ؟


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : چهار شنبه 9 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

یک گروه از دانشجویان مهندسی زیست پزشکی اقدام به تولید یک دستگاه آزمایش کم خونی ارزان قیمت روی تلفن همراه کرده اند که می تواند جان هزاران نفر مبتلا به کم خونی به عنوان یک اختلال خونی مهلک را نجات دهند.

نام این دستگاه که توسط دانشجویان مهندسی زیست پزشکی تولید شده همو گلاب (HemoGlobe) انتخاب شده و هدف آن تبدیل تلفنهای همراه کارکنان بیمارستان به سیستمی برای تشخیص کم خونی است.

این دستگاه می تواند در مقابل سخت افزارهای آزمایشی و آزمایشهای گرانقیمت بسیار اقتصادی تر باشد و از سوی دیگر به هیچ سوزنی برای گرفتن نمونه خون نیاز ندارد و بیماری کم خونی را می توان بی درنگ تشخیص داد؛ درحالی که جواب آزمایشهای خون معمولاً چند روزی زمان می برد. این زمان می تواند برای کارکنان عرصه بهداشت و درمان در بیمارسانها و بیمارانی که به درمان نیاز دارند حیاتی باشد.

دستگاه هموگلاب از یک حسگر استفاده می کند که نوک انگشت بیمار روی آن قرار می گیرد. طول موجهای مختلف نور که از پوست می رسد می تواند سطوح هموگلوبین را اندازه گیری کند. صفحه نمایش تلفن همراه نیز نتایج رنگی کدداری را نشان می دهد و کم خونی را میان خفیف، متوسط و شدید سطح بندی می کند.

پس از اینکه آزمایش انجام شد، تلفن یک پیام متنی که دربرگیرنده نتایج است به یک سرور مرکزی ارسال می کند تا نقشه ای ترسیم شده و مشخص شود که این کم خونی در کدام نقطه بدن است.

کم خونی زمانی رخ می دهد که فرد از سلولهای قرمز رنگ خونی یا هموگلوبین کافی در خون خود برخوردار نیست، این امر موجب کاهش سطح اکسیژن می شود و در نتیجه موجب کاهش تمرکز می شود.

اگر سطح اکسیژن خون کم شود، حمله قلبی در پس آن شکل می گیرد. وقتی زنان باردار از این شرایط رنج می برند ممکن است عواقب ناخوشایندی در پی داشته باشد و اگر هنگام زایمان خون زیادی از دست بدهند و حتی ممکن است مادر از دنیا برود. کودکانی که کم خونی دارند نیز از مشکلات جدی سلامتی رنج می برند.

با این سیستم تشخیص، کم خونی می تواند به سرعت با تجویز مکملهای آهن درمان شود و اگر این شرایط وخیم باشد ویزیت یک پزشک ضروری خواهد بود.

این سیستم برای آزمایش کودکان تازه متولد شده و زنان باردار در کشورهای درحال توسعه بسیار حائز اهمیت است و می تواند با هزینه 10 تا 20 دلار ساخته شود و با سرمایه گذاری اندک جان افراد بسیاری را نجات دهد.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : سه شنبه 8 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

چندین ساعت پیش از افتتاح بازی های المپیک لندن، وب سایت میکروبلاگینگ توییتر غیرقابل دسترس شد.

در حالی که توییتر قرار است اخبار و اطلاعات مربوط به بازی های المپیک لندن را منتشر کند، ساعاتی پیش از برگزاری افتتاحیه رسمی این بازی ها از کار افتاد و مردم سراسر جهان برای مدتی نتوانستند به این شبکه دسترسی داشته باشند.

این شرکت با تائید مشکل به وجود آمده اعلام کرد که مهندسان این شرکت مشغول بررسی موضوع هستند. توییتر اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نکرد.

گفتنی است این اتفاق برای دومین بار است که طی پنج هفته گذشته برای سایت توئیتر رخ داده است.

توییتر (Twitter) یک سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگینگ است که در ماه مارس سال ۲۰۰۶ توسط جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر کاربر دارد.

توییتر با شعار «?What are you doing» پا به میدان وب ۲.۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «?What's happening» تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس و صدا نیز ارسال کرد. توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.

شعبه مرکزی توییتر در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا واقع است و دفاتری نیز در شهرهای بوستون، نیویورک و سن‌آنتونیو دارد. توییتر در رتبه بندی وبگاه الکسا در میان ده وبگاه برتر در رتبه نهم قرار دارد.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : یک شنبه 6 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

تحلیلگران پیش بینی کرده اند 680 میلیون گوشی هوشمند در طول سال جاری میلادی به فروش برسد.

با افزایش فروش 680 میلیون گوشی هوشمند در طول سال 2012 فروش این مدل گوشی ها با افزایش 38 درصدی همراه می شود.

افزایش فروش گوشی هوشمند در طول سالجاری از تاثیر فروش آی‌فون در چین ناشی می شود زیرا این گوشی قرار است توسط بزرگ ترین اپراتور چینی در بازار این کشور به فروش برسد.

بر این اساس پیش بینی شده که نوکیا 10.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند و تعداد فروش گوشی آی‌فون به 27 میلیون دستگاه برسد.

همچنین انتظار می رود شرکت HTC حدود 8.5 میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند که کمتر از میزان پیش بینی های گذشته است.

اما بزرگ ترین تولیدکننده گوشی امسال 50 میلیون دستگاه گوشی خواهد فروخت.
از سوی دیگر انتظار می رود تعداد گوشی های هوشمند شرکت ال جی الکترونیک به 5.8 میلیون دستگاه برسد.


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : یک شنبه 6 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا هفته گذشته از خودروی جدیدی رونمایی کرد که امکان دسترسی به اینترنت را از طریق تلفن هوشمند راننده دارد.

"خودروی متصل به اینترنت" این خودرو امکان دسترسی راننده را به شبکه های اجتماعی، کتابخانه های صوتی و رادیوی اینترنتی فراهم می کند.

خودروی Honda Accord مدل 2013 که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود از تلفن هوشمند راننده برای اتصال به اینترنت و همچنین میزبانی برای برنامه های کاربردی استفاده می کند.

راننده این خودرو می تواند از طریق این سیستم در شبکه های اجتماعی متن شفاهی را به مکتوب تبدیل کرده و به رادیو اینترنتی گوش کند. رانندگان می توانند فقط با فشار یک دکمه بر روی تلفن هوشمند یا یک دستور شفاهی، این کانال ها را فعال کنند.

قسمتی از سیستم عامل این پلت فورم در داشبورد خودرو و بخشی دیگر در تلفن هوشمند قرار داده شده است.

رانندگان می توانند، کاربرد این سیستم جدید را که HondaLink نام دارد در تلفن هوشمند خود، دانلود و سپس آن را برای خودروی خاص خود ثبت نام و تلفن همراه را به خودرو متصل کنند. در این صورت امکان دسترسی به کانال ها را می یابند و آنها را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل می کنند.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : پنج شنبه 5 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

در حالی که این روزها شرکت‌های تکنولوژی سعی دارند با ورود به حوزه‌های مختلف گوی رقابت را از یکدیگر بربایند، غول موتور جست‌وجوی اینترنتی با پروژه جدیدش یک بار دیگر توجه همه را به خودش جلب کرده است.

پروژه عینک گوگل که اولین بار در ماه آوریل رونمایی شد و جنجال‌های خبری زیادی هم به پا کرد، در واقع امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

عینک گوگل در واقع افق جدیدی از تاثیر تکنولوژی‌های مدرن در زندگی روزمره افراد را پیش روی مردم باز کرده است. این عینک امکانات جالب و متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به‌عنوان مثال این عینک قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به آب و هوا را داشته و می‌تواند حتی کاربرد یک GPS را داشته و شما را در مسیری که در حال طی کردن آن هستید راهنمایی کند، تا به مقصد برسید. این اطلاعات آنقدر جزئی و دقیق می‌شوند که حتی به هر چیزی که به چشم کاربران می‌خورد، می‌رسند. به این ترتیب کاربرانی که این عینک را به چشم دارند، به هر چیزی که نگاه کنند می‌توانند اطلاعات دقیق مربوط به آن را روی مانیتور بسیار کوچکی که جلوی چشمانشان و روی شیشه این عینک ویژه باز می‌شود، ببینند.
با این همه اما تیم پروژه عینک گوگل مدتی قبل پستی را روی شبکه اجتماعی + Google منتشر کردند و در آن از افراد خواستند تا هر قابلیتی را که دوست دارند به این عینک اضافه شود و فکر می‌کنند به راحت‌تر کردن امور روزمره‌شان کمک می‌کند، در آنجا بنویسند و این کارشناسان را به هدف خودشان نزدیک‌تر کنند.

نظرهای مختلفی در پایین این پست به ثبت رسیده بود که در میان آنها اضافه شدن قابلیت تشخیص کامل صدای کاربران، مجهز شدن این عینک به یک دوربین دیجیتال کوچک و اضافه شدن Mp3 Player با کیفیت مناسب، بیشترین میزان درخواست‌ها را به خودشان اختصاص داده بودند. این در حالی بود که چند نظر هم درباره اضافه شدن امکان ترجمه همزمان زبان‌های مختلف هم یکی از پر‌طرفدارترین قابلیت‌ها بود که اتفاقا نظر کارشناسان تیم پروژه عینک گوگل را هم به خودش جلب کرد. حالا گویا قابلیت ترجمه همزمان زبان‌ها در قالب یک اپلیکیشن یا برنامه کاربردی به این عینک اضافه شده است.

یکی از کارشناسان این تیم به نام پاول برای نشان دادن شیوه عملکرد این برنامه کاربردی در یک ویدئو نشان می‌دهد که به زبان انگلیسی با خواهرش صحبت می‌کند و خواهرش هم به زبان اسپانیولی صحبت می‌کند. به این ترتیب به صورت همزمان و در لحظه‌ای که خواهر پاول اسپانیولی صحبت می‌کند، ترجمه صحبت‌هایش به زبان انگلیسی بلافاصله روی نمایشگر کوچک عینک پاول به صورت زیر‌نویس نمایش داده می‌شود. این برنامه با استفاده از سرویس ساده و ابتدایی ترجمه مایکروسافت کار می‌کند.

با این همه اما گویا گوگل تصمیم دارد این پروژه را وسعت بیشتری بخشیده و آن را به یک ابزار و وسیله روزمره مانند گوشی‌های موبایل تبدیل کند تا بیشتر از گذشته به زندگی عادی و دغدغه‌های روزمره افراد نفوذ کند.

 


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : پنج شنبه 5 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود...


پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.
همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.
۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.

مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : جمعه 4 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

استفان هاوکینگ نظریه پرداز مشهور فیزیک طی مراسمی قوی ترین ابررایانه اروپا را با هدف گسترش مطالعات کیهان شناسی در بریتانیا راه اندازی کرد.


استفان هاوکینگ انتظار دارد که ابررایانه COSMOS که توسط شرکت SGI ساخته شده و نخستین سیستم در نوع خود محسوب می شود بتواند پنجره های جدیدی را از کیهان به روی ما بگشاید.

هاوکینگ طی مراسم راه اندازی قوی ترین ابررایانه جهان که به عنوان بخشی از کارگاه کیهان شناسی عددی در مرکز علوم ریاضی دانشگاه کمبریج برگزار شد، اظهار داشت: اخیرا پیشترفهای چشمگیری در عرصه کیهان شناسی و فیزیک ذرات داشته ایم. کیهان شناسی اکنون یک علم دقیق به شمار می رود، بنابراین ما به ماشینهایی چون COSMOS نیاز داریم تا بتوانیم به کیهان حقیقی دست پیدا کنیم و به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا مدلهای ریاضیاتی ما صحیح هستند یا خیر.

ابررایانه COSMOS بخشی از تسهیلات علمکرد محاسباتی بالای DiRAC در شورای تسهیلات علم و فناوری به عنوان سازمان ملی کیهان شناسان، منجمان و متخصصان فیزک ذرات و همچنین کاربران غیر آکادمیک در بریتانیا است.

کارگاه کیهان شناسی عدد 2012 با حمایت شرکت اینل و با گردهمایی پیشگامان عرصه کیهان شناساسی محاسباتی و سرمایه گذاران فناوری برگزار شد.

هاوکینگ طی اظهارات خود در این کارگاه ابراز امیدواری کرد که انسان به زودی بتواند یک نظریه قطعی پیدا کند که بتوان براساس آن همه چیز را در کیهان پیش بینی کرد.

وی افزود: حتی اگر این نظریه قطعی را پیدا کنیم، هنوز هم به ابررایانه هایی برای توصیف موضوعات بزرگ و پیچیده کیهانی نیاز داریم.

برنامه ائتلافی کنونی این ابررایانه در زمینه تحقیق با هدف پیشبرد درک خاستگاه و ساختار جهان بوده که درمرحله اول از طریق استخراج عملی ریزموجهای کیهانی صورت می گیرد.

جرمی یاتز مدیر پروژه DiRAC اظهار داشت: ابررایانه COSMOS بخش ضروری و حیاتی تسهیلات DiRAC است. DiRAC اکنون ارائه کننده پنج سیستم پیشرو به محققان بریتانیایی است.

وی افزود: این ابررایانه این امکان را برای تحقیقات کیهان شناسی در بریتانیا و تحقیقات سیاره های فراخورشیدی فراهم می کند تا بتواند به درک این مسئله بپردازد که ساختار اولیه در کیهان چگونه بوده و ترکیب اتمسفر سیارات فراخورشیدی چگونه است.

یاتس گفت: این فعالیتها به تعمیق درک ما از خاستگاه های کیهان و زندگی کمک کرده و سهم ارزشمندی در اقتصاد دانش خواهد داشت.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید