تاریخ : سه شنبه 19 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

مسئول واحد رصد فضای مجازی وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد موظف است زمینه فعالیت قانونی رسانه های برخط شامل پایگاههای اینترنتی و رسانه های پیام ده را فراهم کند و براساس قانون جرایم رایانه ای به صورت مستقل مسئولیتی در قبال فیلتر پایگاههای اینترنتی ندارد.

محمد صادق افراسیابی درباره الزامات تشکیل واحد رصد فضای مجازی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: احساس می کنیم امروز مطالبه اصلی مردم از وزارت ارشاد ساماندهی صحیح پایگاههای اینترنتی به شکلی متفاوت از گذشته است.

وی با اعلام تشکیل اتاق فکر ساماندهی پایگاههای اینترنتی در مرکز رسانه های دیجیتال گفت: یکی از دغدغه های اصلی ریاست مرکز از ابتدا رفع معضلات نحوه ساماندهی پایگاههای اینترنتی بود و براین اساس امید می رود به زودی با تغییر شیوه ساماندهی پایگاههای اینترنتی بتوانیم بگونه ای عمل کنیم که دیگر خانواده ها نگران دسترسی عزیزانشان به سایتهای غیرمجازی که به دروغ خود را دارای مجوز می خوانند نباشند.


افراسیابی رصد سایتهای متقاضی ثبت در سایت ساماندهی را از دیگر فعالیتهای گروه رسانه های برخط عنوان و خاطرنشان کرد: در گذشته سایت ساماندهی تنها یک بانک اطلاعاتی بود اما هم اکنون با انجام تغییراتی باید به مرجعی برای تایید سایتهای مجاز تبدیل شود.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : پنج شنبه 19 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

به تازگی عطری تولید شده با نام Paper Passion است که بی‌گمان دوست‌داران کتاب را راضی خواهد کرد، این عطر بوی کتاب‌های تازه‌ چاپ شده را تداعی می‌کند.

سال پیش در جریان همایشی در میلان که توسط مجله Wallpaper برگزار شده بود، ایده ساختن چنین عطری مطرح شد، این ایده جدی گرفته شد و فراموش نشد و از عطرساز مشهوری به نام Geza Schoen درخواست شد که روی این پروژه کار کند. او هم تلاش خودش را کرد و عطری مرکب از پنج جزء مختلف ساخت.

پکیج یا بسته‌بندی عطر را هم کارل لارجفیلد ساخت، بسته‌بندی عطر به صورت کتابی است که در میانش محفظه‌ای برای جای دادن شیشه عطر دارد.

این عطر را می‌توانید از این سایت با قیمت ۹۸ دلار سفارش بدهید.

http://www.steidlville.com/books/1312-Paper-Passion.html


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : پنج شنبه 19 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

دانشمندان موفق به طراحي نوعي اسپيكر بلوتوثي ضدآب شدند.

اين فناوري موسوم به ECOXBT به كاربر امكان گوش دادن به موسيقي‌هاي مورد علاقه در آب را مي‌دهد. اين در حالي است كه MP3 پلير بلوتوثي سازگار يا گوشي هوشمند مي‌تواند روي خشكي بماند.


نكته قابل اشاره در خصوص اين اسپيكر قابليت اتصال‌پذيري بلوتوثي آن است. با اين توانايي ابزار گوشي هوشمندي كه ضد آب نيست، مي‌تواند در خشكي باشد در حالي كه كاربر در زير آب به موسيقي گوش مي‌دهد.


شخص همچنين مي‌تواند از ECOXBT به عنوان يك بلندگو استفاده كند و به تماس‌ها پاسخ داده و با افراد صحبت كند.


اين اسپيكر كه محصول شركت ECOXGEAR است، مي‌تواند شناور شود و چنان‌چه اين ابزار به درون آب انداخته شود، بدون نگراني در خصوص غرق شدن در سطح شناور مي‌شود.


اين فناوري 680 گرم وزن دارد و داراي طول 23 سانتي‌متر، بلندي 23 سانتي‌متر و كمتر از عمق هشت سانتي‌متر است.


اسپيكر همچنين مجهز به يك باتري قابل شارژ لتيوم است كه با حجم صداي معمول داراي ماندگاري 10 ساعت است. شركت سازنده يك USB براي شارژر ديواري AC تعبيه كرده كه اسپيكرها را طي دو ساعت به طور كامل شارژ مي‌كنند.


هنوز در ارتباط با تاريخ يا بهاي اسپيكر جديد گزارش رسمي مخابره نشده اما گفته مي‌شود ابزار مزبور 100 دلار امريكا به فروش خواهد رسيد.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : دو شنبه 15 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

يك محقق دانشگاه كلمبيا كه در پي استفاده مداوم از ماوس معمولي دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(RSI) شده بود، دست به ساخت نوع پيشرفته‌اي از اين دستگاه زده كه بجاي فشار دست به پايين براي اجراي خواسته، انگشتن به سمت بالا حركت مي‌كنند.

ماوس جديد دانيل بنامي «آپ ماوس» نام داشته كه در آن دكمه‌هاي كليك در بالاي انگشتان قرار گرفته‌اند.


در يك ماوس معمولي، نيروي فشار با استفاده از تاندونهاي فلكسور ايجاد مي‌شود. اين عضلات منجر به بسته شدن دست مي‌شوند.


با آپ ماوس، نيروي مورد نياز براي كليك كردن توسط اکستانسورها تامين مي‌شود كه براي باز كردن دست مورد استفاده هستند. اين كار باعث يك حركت متفاوت شده و مي‌تواند درد ايجاد شده توسط RSI را كمتر كند.



بنامي براي آزمايش اين ايده دست به ساخت يك نمونه پيش‌ساخت زيبا از اين ماوس زده است. ازآنجايي كه وي از درد ايجاد شده توسط يك ماوس معمولي رنج مي‌برد، توانست از شرايط خود براي آزمايش ميزان كاهندگي درد توسط اين دستگاه استفاده كند.



وي پس از سه ماه استفاده از اين دستگاه، كاركرد آن را عالي توصيف كرد.


اين مبدع آمريكايي براي آزمايش سودمند بودن اين دستگاه براي افراد پيشنهاد كرده كه انگست اشاره را بر روي يك ماوس معمولي تا 10 بار بالا ببرند. اگر اين شيوه براي آنها احسااس بهتري را به ارمغان مي‌آورد، در آن زمان اين جايگزين براي آنها جوابگو خواهد بود.


يكي از ويژگيهاي غايب در اين نمونه، چرخ اسکرول است كه بنامي در حال كار بر روي آن است.


اين ماوس براي هر دو گروه راست و چپ دست قابل انطباق است.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : یک شنبه 14 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ : یک شنبه 14 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

رژ لب، به عنوان اولین و مهمترین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا امروز مورد استفاده بانوان قرار گرفته است.
سابقه استفاده از رژ لب به مصر باستان برمی گردد، زمانی که قرمزی رژها را از حنا و یا له کردن سوسک ها، مورچه ها و یا حشرات کوچکی به نام Cochineal و Carmine بدست می آورده اند.
هر دختری خاطره ی نشستن پای میز آرایش مادر خود و استفاده از لوازم آرایشی و مخصوصا رژ لب را دارد. روزانه رژ لب های بسیاری برای مدت زمان طولانی روی لب های بانوان می نشیند. اما هیچ وقت در خصوص مواد تشکیل دهنده رژ لب فکر کرده اید؟
صرف نظر از مواد تشکیل دهنده مشترک، رژ لب ها بسته به نام تجاری شان از مواد طبیعی و یا شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند.
● مواد تشکیل دهنده رژهای لب
اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژ لب به شرح زیر است:
موم: موم بخاطر حالت پذیری زیادی که دارد، بعنوان عنصری شکل دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبی از سه موم را در رژهای لب می توان یافت. موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگهای نخل برزیلی گرفته می شود و گرانتر از بقیه موم ها است. رژهای لبی که حاوی مقادیر بیشتری از موم کارنابا باشد، نسبت به بقیه رژهای لب گرانتر هستند.
روغن: روغن کرچک، نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.
موم و روغن از مهمترین اجزای تشکیل دهنده رژ لب هستند و حدود ۶۰ درصد وزن آنها را شامل می شوند.
رنگها و رنگدانه ها: بسته به رنگ رژها متفاوت می باشند و از مواد گیاهی یا صنعتی تهیه می شوند.
خوشبو کننده ها: برای انتقال عطر و بوی دلپذیر، به میزان کم مورد استفاده قرار می گیرند.
الکل: بعنوان حلال موم و روغن بکار گرفته می شود.
نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها: بمنظور تازه نگه داشتن و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام استفاده می شوند.
غیر از مواد نامبرده در ساخت رژها ممکن است از مواد طبیعی مانند ویتامین E، روغن جوجوبا، روغن آفتاب گردان، بابونه و یا رنگدانه هایی مانند زردچوبه، چغندر و … استفاده گردد.
● مواد سمی موجود در برخی رژهای لب

 


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ : دو شنبه 14 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

پدر یک خانواده پنج نفره به قدری نسبت به روشن ماندن دستگاه‌های تلویزیون، رایانه و سایر وسایل برقی حساسیت نشان داد تا سرانجام دستگاهی با عنوان تخم مرغ انرژی ابداع کرد که می‌تواند علیه مصرف برق در اتاق خالی وارد عمل شود.

برایان اونیلی 37 ساله که سه فرزند دارد این دستگاه را به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی ابداع کرده است تا هم هزینه های برق مصرفی را کاهش داده و هم در راه حفظ محیط زیست گام برداشته باشد.

این دستگاه که تخم مرغ انرژی نامگذاری شده از فناوری هوشمندانه برای احساس اینکه یک اتاق خالی است و وسائل الکتریکی آن روشن مانده استفاده می کند.

برایان که اطمینان داشت این ابتکار عمل با موفقیت بسیاری رو به رو می شود، شغل خود را به عنوان یک مهندس نرم افزار ترک و کار روی این محصول را آغاز کرد.

وی در مرحله اول با فروش این دستگاه سودی به دست آورد اما ماه گذشته وی قراردادی برای توزیع اولیه 100 هزار دستگاه تخم مرغ انرژی به صدها فروشگاه در ایالات متحده امضا کرد.

برایان که اکنون چهار کارمند تمام وقت دارد، اظهار داشت: راه طولانی را طی کرده و هنوز هم راه طولانی را در پیش داریم. من همواره به مصرف برق و مسئله بازیافت اهمیت می دادم و با وجود همسر و سه بچه خاموش نگاه داشتن دستگاه های برقی پس از استفاده برایم دشوار شده بود و در پایان شب چک کردن اینکه تمام دستگاه های برقی خاموش باشد برعهده من بود.

وی افزود: از این رو فکر کردم که می توان از فناوری برای انجام چنین اقدامی به صورت خودکار بهره گرفت.

تخم مرغ انرژی فناوری شبیه به سیستم هشدار در خانه دارد، سیستمی که از حسگرهای حرکتی استفاده می کند تا تشخیص دهد که اتاق خالی شده است.

این دستگاه تخم مرغی شکل به صورت ارتباط بی سیم به یک آداپتور متصل است و دستگاه های الکترونیکی نیز به این آداپتور متصل هستند.

این فناوری که با همکاری دانشگاه استرکلاید توسعه یافت، پیش از خاموش کردن دستگاه های الکترونیکی یک دقیقه را به عنوان زمان هشدار مهلت می دهد.

برایان یادآور شد که این روزها دستگاه های برقی بسیاری در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد که اطمینان از خاموشی همه آنها ضروری است. این دستگاه با ارسال یک سیگنال همه این دستگاه های برقی را از کار می اندازد.

این دستگاه در آمریکا از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات که قوانین ارتباطات این کشور را تنظیم می کند مورد تأیید قرار گرفته است.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : پنج شنبه 12 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا در حال ارائه نوعی کاربرد جدید برای تلفن های هوشمند هستند که می تواند از بروز آتش سوزی در جنگل ها جلوگیری کند.

کاربرد اندازه گیری حریق خود به خودی که برای افراد حرفه ای و عامی طراحی شده است، ابزاری برای اندازه گیری میزان سوخت در دسترس برای آتش سوزی در جنگل ها است.

زمانی که خطر بالقوه آتش سوزی مانند چوب های افتاده بر روی زمین، بوته های به هم تنیده در زیر درختان و یا پوشش ضخیم از سوزن های کاج بر روی زمین جنگل شناسایی شد، کاربر باید با تهیه تصاویر و آپلود آنها، استفاده از اطلاعات اضافی و GPZ این اطلاعات را به پایگاه داده بدهد.

کالین فرستر یکی از طراحان این کاربرد گفت: یکی از موثرترین روش ها برای کاهش خطر حریق خود به خودی جنگل ها کاهش میزان سوختی است که در دسترس آتش قرار دارد.

به گفته وی با قرار دادن این دستگاه در دست مردم می توانیم اطلاعات بیشتری در زمینه وضعیت کنونی جنگلها به دست آوریم و در همین زمان آگاهی ها و همکاری نیز افزایش می یابد که می تواند به کاهش خطر حریق خود به خودی در جنگل ها کمک کند.

محققان امیدوار بودند با بررسی های قابل مقایسه و دائمی، مدیران جنگل ها بتوانند به موقع در مورد چگونگی کاهش خطر آتش سوزی به بهترین نحو، تصمیم بگیرند.

این طراحان در حال حاضر در حال آزمایش این کاربرد برای ارزیابی روش های جمع آوری اندازه گیری ها هستند تا از کیفیت داده ها و همچنین مفید و عملیاتی بودن این کاربرد برای افراد اطمینان حاصل کنند.

 


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : جمعه 11 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

گرفتگی عضلانی دلایل بسیاری دارد و بهترین اقدام درمانی برای تقریبا تمام مشكلات جسمی ریشه كنی علت آن است و در صورتی كه علت آن را نیافتید یا به درمان‌های اختصاصی پاسخ ندادید، می‌توانید به درمان علامتی روی بیاورید. یعنی می‌توانید از مسكن‌هایی مثل آسپیرین و استامینوفن یا مسكن‌های قوی‌تر و شل‌كننده‌های عضلانی استفاده كنید. بعضی روش‌های درمانی دیگر هم در برخی افراد ممكن است مفید واقع شوند.

یكی از این راه‌های درمانی، انجام حركات كششی روی عضلات مورد نظر است. این روش در افرادی بیشتر كاربرد دارد كه به دفعات دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید كه كشش نباید به اندازه‌ای باشد كه خود باعث آسیب و درد شود. عضلات خود را به اندازه‌ای مورد كشش قرار دهید كه احساس خوشایندی در شما ایجاد كند و این كار را به صورت متناوب در طول روز تكرار كنید. در مورد پاها می‌توانید این كار را قبل از خواب نیز انجام دهید تا از گرفتگی آنها طی خواب جلوگیری كنید.

در چنین شرایطی ماساژدرمانی نیز گزینه خوبی است ولی در این صورت فردی مورد نیاز است كه به تكنیك‌های ماساژ آشنا باشد و باعث آسیب به فرد نشود.

شاید نام داروی كینین را شنیده باشید، این دارو برای بیماری‌های انگلی كاربرد دارد و برای خانم‌های باردار ممنوع است. در گذشته استفاده از این قرص به روشی رایج در گرفتگی عضلانی تبدیل شده بود. برای استفاده از این قرص باید ابتدا حتما با پزشك مشورت كنید تا از میزان و نوع استفاده آن مطمئن شوید. كینین با یكسری داروها تداخل دارد به علاوه در شرایط خاصی مثل بارداری نباید استفاده شود، به همین دلیل برای استفاده از آن مشورت با پزشك ضروری است. همان‌طور كه گفته شد یكی از انواع گرفتگی‌های عضلانی، نوعی است كه پس از فعالیت و معمولا به دلیل كاهش مایعات بدن به وجود می‌آید، با نوشیدن مقدار كافی آب و مایعات پیش از فعالیت و تكرار آن هر 15 دقیقه یكبار در جریان فعالیت می‌توانید از بروز این مشكلات پیشگیری كنید.

به علاوه سعی كنید قبل و بعد از فعالیت‌های ورزشی از گرم و سرد كردن عضلات خود غافل نشوید. با انجام حركات كششی در زمان گرم و سرد كردن، می‌توانید براحتی از بروز عوارضی مثل گرفتگی‌های عضلانی در زمان فعالیت جلوگیری كنید یا حداقل شدت آن را تا حد زیادی كاهش دهید.

بدن انسان از 260 عضله تشكیل شده كه بیشتر آنها به صورت جفت هستند و 45 درصد وزن كل از ماده خشك بدن را به خود اختصاص می‌دهند. عضلات دسته‌هایی از بافت لیفی یا فیبری هستند كه بدن را حركت می‌دهند، وضعیت قرارگیری آن را حفظ می‌كنند و اعضای داخلی مثل قلب، روده‌ها و مثانه را به كار می‌اندازند. این كاركردها به وسیله 3 نوع عضله مختلف انجام می‌شود كه عضلات اسكلتی بزرگ‌ترین گروه آنها را تشكیل می‌دهند. عضلات به وسیله پیام‌های ارسالی از دستگاه عصبی كنترل می‌شوند.

عضلات اسكلتی را می‌توان آگاهانه كنترل كرد، در حالی كه 2 نوع دیگر عضله فعالیت خودكار دارند. بیشتر عضلات اسكلتی، ارتباط 2 استخوان مجاور را برقرار می‌سازند. یك طناب قابل انعطاف از بافت لیفی به نام تاندون به سر یك عضله متصل می‌شود، به سر دیگر عضله نیز یك تاندون دیگر یا صفحه‌ای از بافت همبند متصل می‌شود.

عضلات اسكلتی نه تنها باعث حركت قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند بلكه به حفظ وضعیت بدن در حالت‌های ایستاده، نشسته یا خوابیده نیز كمك می‌كنند.
  •  


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ : جمعه 11 / 5 / 1391
نویسنده : ا ص

متخصصان تغذیه دانشگاه آکسفورد دریافتند که خوردن همبرگر، کباب‌های آماده، چیپس و دیگر مواد غذایی دارای چربی زیاد می‌تواند در کاهش عقل و هوش آدم‌ها مؤثر باشد. این متخصصان با انجام آزمایش‌هایی روی موش‌ها به این نتیجه رسیدند که در نزدیک به ۱۰ روز مصرف فست فود، حافظه کوتاه مدت فرد آسیب می‌بیند و تاثیر بد در کارکرد ذهنی او بر جا می‌گذارد.

خوردن انواع فست فود توان تحرک و فعالیت را کاهش می‌دهد. دانشمندان از چنین پیامدهایی با عبارت «خماری ناشی از چربی بالا» یاد می‌کنند. گروهی از محققان بیولوژیست هم می‌گویند نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آن چه می‌خوریم چگونه در نحوه کار بدن اثر می‌کند.

اندرو مورای (محقق) معتقد است غذاهایی که غربی‌ها مصرف می‌کنند سرشار از چربی است که منجر به چاقی، ابتلای به بیماری دیابت و تهدید سلامت بدن در درازمدت می‌شود.

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید